Scandlines anker Konkurrencerådets afgørelse
Scandlines er uenige i Konkurrencerådets afgørelse om, at rederiet har misbrugt sin dominerende stilling på ruten mellem Rødby og Puttgarden, til at kræve urimeligt høje billetpriser for personbiler i årene 2017-2019. Derfor anker Scandlines nu afgørelsen.
”Vi opererer i et konkurrencepræget marked, hvor vores kunder aktivt vælger Scandlines og vores færgeruter til. Det gjorde sig også gældende i perioden 2017-2019, hvor vores priser i øvrigt var sammenlignelige med priserne under rutens statslige ejerskab. Derfor anker vi afgørelsen”, siger Eric Grégoire, CEO i Scandlines.
”Vi har de seneste mange år investeret massivt i både vores færger, havne og kundeoplevelsen. Det vil vi fortsætte med at gøre, så vi også fremover har en sikker, stabil og attraktiv færgeforbindelse mellem Skandinavien og Europa, der kan konkurrere på fair vilkår med Storebæltsforbindelsen og en fremtidig tunnel. Derfor ser vi også frem til at få prøvet sagen”, siger Eric Grégoire.
Det fremgår ikke hvordan Scandlines vil anke afgørelsen.
-mauh
