Russisk landgangsfartøj i Storebælt
For 25 år siden ville alarmklokkerne have lydt i Søværnets Operative Kommando i Aarhus, når et af de største russiske landgangsfartøjer havde kurs mod Storebælt. I dag er paraderne betydelig længere nede.
Det er landgangsfartøjet Azov 151 der onsdag passerede Storebælt med kurs nordover, efter at have deltaget i en række russiske flådeøvelser.
Landgangsfartøjet, der er hjemhørende i Sebastopol på Krimhalvøen, er bygget under Den Kolde Krig i 1989.
Hans Otto Hansen har taget billederne af det russiske skib kort før det passerer Storebæltsbroen.
Redaktionen takker
