OSK designer TT-Line's nye Green Ship
Tysklands TT-Line har underskrevet en kontrakt med Kinas Jinling værft på et Green Ship. TT-Line's nye fremtidssikrede dual -fuel Ro-Pax kan drives af LNG. OSK-ShipTech A / S har stået for konceptdesign og Steen Friis Design A / S, en del af OSK-koncernen, har bidraget med interiørdesign.
”Vi er stolte over at bidrage til TT-Lines flådeudvikling og udover at udvikle konceptet for dette nye Green Ship har vi været ansvarlige for kontraktdesign og grundlæggende design”, siger Anders Ørgård, CCO hos OSK Group.
OSK-ShipTech har med særlig vægt på fleksibilitet og hurtige havneanløb hjulpet TT-Line med konceptdesignet for deres nye Green Ship. Den faste kontrakt med det kinesiske værft Jinling Shipyard på en 230 meter Ro-Pax nybygning indeholder også en option på et søsterskib.
En femmands marineingeniør delegation fra Jinling Shipyard og repræsentanter for TT-Line er på besøg i OSK-ShipTechs lokaler i København, der finjusterer færgens design. Når den er færdig, vil færgen med en kapacitet på mindst 200 lastbiler og 800 passagerer være den mest miljøvenlige Ro-Pax-færge i sit driftsområde med en forventet reduktion i udledning på 50 procent i forhold til tidligere RoPax-færger.
Ud over brændstofeffektivitet, emissionsreduktion og hurtig omladning i havne er der lagt vægt på passagerkomfort og videreudvikling af den moderne søfart. Skibsdesigner Steen Friis Design har bidraget til det indbydende indretningskoncept. Det nye Green Ship forventes leveret i løbet af 2022.
Kilde: OSK-ShipTech A / S