Nybygget E-flex færge leveret til DFDS

DFDS har taget levering af en nybygget E-flex færge bygget på CMI Jinling værftet i Kina. Færgen tilhører Stena RoRo der har langtidschartret færgen ud til DFDS, der vil indsætte færgen på rederiets rute mellem Dover og Calais. Stena har kontraheret 9 færger af typen, hvoraf de første fem nu er leveret.

Den nye færge bærer navnet Côte d’Opale, og vil med sine 214 meter være den længste færge der opererer i Den Engelske Kanal. Færgen har plads til 160 biler og 1.000 passagerer.

DFDS forventer at indsætte færgen i løbet af denne sommer.

Kilde: Stena

Côte d’Opale:

Længde: 214.5 Dybgang: 6.4 m brede: 27.8 m Kapacitet: 3100 lane meters + 120 biler og 1000 passagerer

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Nævnt i denne artikel:

Relateret indhold

10.09.2025Maritimedanmark.dk

Molslinjen vælger finsk partner til eldrevne hurtigfærger

10.09.2025Maritimedanmark.dk

Dronning Mary navngiver Danmarks første elektriske slæbebåd

04.09.2025Maritimedanmark.dk

Knud E. Hansen udvikler nyt ro-ro-skib koncept

01.09.2025Maritimedanmark.dk

Northern Offshore Services bestiller otte CTV'er

01.09.2025Maritimedanmark.dk

Legend of the Seas får vand under kølen

29.08.2025Maritimedanmark.dk

Første billeder af Molslinjens ny el-hurtigfærger

28.08.2025Maritimedanmark.dk

Mibau Stema kontraherer nye skibe

04.08.2025Iron Pump A/S

Sponseret

Royal Caribbean and Meyer Turku rely on IRON Pump for the worlds’ largest cruise ships

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle