Maersk forsvarer Alibaba pilotforsøg
Maersk har afvist rygter i markedet om, at rederiets pilotforsøg med kinesiske Alibaba ikke har skabt nogen særlig interesse hos kunderne. Maersk siger at bookinger via Alibaba platformen er støt stigende.
Nyheden i december om at Maersk ville indlede et samarbejde med Alibaba om at sælge containerpladser på virksomhedens online-platform skabte stor medieomtale og blev senere fulgt af andre rederier.
Maersk ønsker ikke at give nogle tal for den volumen, der er blevet bestilt via pilotforsøget med Alibabas OneTouch platform, men siger, at erfaringerne “vil være med til at definere vores fremtidige roadmap for digitalisering på dette område”.
Digitalisering af hele forretningen er
et helt centralt element i A.P. Møller - Maersk´s strategi og der er foruden Alibaba pilotforsøget blevet i gang sat mere end 10 andre projekter på området.
I en udtalelse til Lloyd’s List siger Maersk, at rederiet fortsat vil overvåge og analysere trafikken og feedback fra kunderne og lavere tilpasninger, når det er hensigtsmæssigt, “så vi fortsat kan forbedre kundeoplevelsen”.
Kilde: Lloyd´s List