“Hackathon” øger digital bevidsthed i Maersk
Der var skarpt fokus på effektiv digital udvkling, da Maersk Tankers samlede 45 udviklere til sin første “Hackathon” i København. Udviklerne kastede sig over syv udfordringer og havde tre dage til at komme med forslag. Et af dem blev så godt, at det nu videreudvikles af Maersk Tankers.
Tre dage havde de 45 udviklere til at komme op med de bedste svar på de udfordringer, som Maersk Tankers på forhånd havde stillet til sin første såkaldte “Hackathon”.
Deltagerne var kommet fra både Danmark og udlandet og det det vindende hold udviklede en optimeret digital skibs-positionsliste, som Maersk Tankers nu vil arbejde videre med.
Maersk Tankers topchef Christian M. Ingerslev var sammen med bl.a. James Scully, der er CEO i teknologivirksomheden CargoMetrics Technologies blandt jury-medlemmerne, der kårede vindere og dermed også uddelte hovedgevinsten på 25.000 kr.
Ifølge Nicholas Allin Hansen, der er chef for markedsanalyse i Maersk Tankers, er shippingindustrien
meget konservative i forhold til at tage nye teknologier til sig.
“Det vil vi gerne ændre og en “Hachathon” er en god måde at sætte spotlight på problematikken og generere digitale løsninger, der kan blive implementeret inden for en relativt kort periode,” siger Nicholas Allin Hansen.
Eventen blev afholdt i dagene 23-25
august.
Kilde: TradeWinds