Erria leverer 22 slæbebåde til Venezuela
Erria har færdiggjort prøvesejlads og leveret 22 slæbebåde til det nationale olieselskab i Venezuela, PDVSA. Slæbebådene er bygget på værfter i Kina, Vietnam, Rumænien og Tyrkiet. Erria forventer desuden at få tilsynsopgaven med yderligere i alt fem slæbebåde, der bliver bygget i det sydlige Kina.
”Vi har ført tilsyn med byggeriet af slæbebådene og har været med på prøvesejladsen. Vi sikrer, at bådene bliver bygget efter de rigtige standarder, og vi sejler med og vurderer, hvilke ændringer der evt. skal foretages. Vi står også for den endelige godkendelse ved prøvesejladsen”, siger Henrik Andersen, adm. direktør for Erria, om den konsulentrolle, som Erria har haft i forbindelse med byggeriet af de 22 slæbebåde.
Hollandske Damen har leveret 10 slæbebåde til PDVSA, som hver er 28 meter lange. Der er plads til op til otte personer ombord. Heraf blev syv slæbebåde bygget hos Damen Galati i Rumænien, mens tre blev bygget af Damen’s joint venture i Vietnam, Shipyard Song Cam.
Cheoy Lee Shipyards i Kina har leveret to slæbebåde, som hver er 32 meter lange, mens Guandong Yuexin Ocean Engineering Shipyard, også fra Kina, har leveret tre slæbebåde, hver på 32 meter. Tyrkiske Bogazici A.S. har desuden også leveret slæbebåde til PDVSA.
Konsulentrollen, som Erria har haft for PDVSA, er efterhånden blevet det dominerende forretningsområde hos Erria.
”Vi har tre forretningsområder, dels Consulting, dels ship management, hvor vi står for teknisk management for 24 skibe, og desuden har vi i Vietnam en containerforretning, hvor vi håndterer containere for Maersk Line. Men det er især på Consulting, at vi oplever meget vækst for øjeblikket. Der har vi især mange sydamerikanske kunder, som har svært ved at kommunikere med asiaterne. Det hjælper vi dem så med”, forklarer Henrik Andersen.
Kilde: Erria