DSV rammes hårdt i ny imageundersøgelse
Det hjælper ikke noget på omdømmet at blive verdens største logistikselskab, hvis der er uro i bestyrelsen og kritik for en hård ledelseskultur. Det må DSV sande, der får tæsk i Instituttet for Opinionsanalyses (IFO) årlige imageundersøgelse af 100 danske virksomheder.
Jens Lund, CEO i DSV. Foto: DSV
DSV, der ellers har arbejdet sig op i top ti blandt danske virksomheder med det bedste omdømme, rykker i den nye imageundersøgelse 69 pladser ned og havner som nummer 75.
“Undersøgelsen er alvorlig læsning. 2025 har været et krævende år på flere parametre, og det er indiskutabelt, at vi har en stor og langvarig opgave foran os,” skriver Pia Stoklund, kommunikationsdirektør i DSV i en e-mail til Berlingske.
Det er 2.512 erhvervsledere, der har vurderet de 100 virksomheder ud fra en række forskellige parametre - og her står det helt sløjt til på “ansvarlighed”, hvor DSV indtager pladsen som nummer 99. Kun ECCO, der er blevet voldsomt kritiseret for sit fortsatte engagement i Rusland, bedømmes som mere uansvarlig.
DSV´s topchef, Jens Lund, har fået hård kritik for sin ledelsesstil i DSV, hvor også overskrifter om uro i bestyrelsen har præget mediebilledet. Og så nytter det tilsyneladende ikke noget at lykkedes med opkøbet af DB Schenker.
Også Novo Nordisk klarer sig rigtig sløjt i analysen og er rykket ned som nummer 5 på listen efter at have indtaget førstepladsen de seneste to år. På toppen sidder nu LEGO efterfulgt af Grundfos og Danfos, mens A.P. Møller - Maersk er rykket ned på 4.pladsen.
Molslinjen rykker op fra nummer 50 til nummer 32 i årets imageanalyse, mens DFDS falder fra nr. 45 til nr. 58.
-emte
