Deloitte: Shipping foretrækker LNG
Et skifte til LNG er den foretrukne løsning for shippingselskaber for at kunne overholde de kommende udledningsregler fra IMO for brændstof, viser en ny undersøgelse. Men flere problemer holder dem tilbage.
Det er blandet andet de få muligheder for tankning og en endnu ikke udbygget LNG-infrastruktur, der sammen med omkostninger til ombygning af skibene, der er med til at holde et stor-skala skifte til LNG-brændstof tilbage.
Det viser undersøgelsen, som Deloitte gennemførte blandt 80 topfolk fra energi-sektoren ved selskabet Energy Trading Summit i Singapore.
“LNG er specielt velegnet i forhold til at kunne leve op til IMO´s udledningsregler. Resultaterne af vores undersøgelse understreger klart, at de strengere standarder vil åbne døren for at rene marinebrændstoffer som LNG og olie med lavt svovlindhold vil fortrænge de tunge brændstoffer,” siger Bernadette Cullinane fra Deloitte´s australske olie og gas afdeling.
“Næsten alle maritime myndigheder i verden, der tilbyder bunkering, kigger nu seriøst på LNG som et alternativ til bunkerolie og det vil være en af de største muligheder for LNG i det næste årti,” siger hun.
Kilde: TradeWinds