Bonfils forlader Nordic Bulk Carriers
Nordic Bulk Carriers stiftende partner Christian Bonfils har med øjeblikkeligt varsel forladt selskabet. Medstifter Mads Boye Petersen bekræfter afgangen, men afviser at give nærmere oplysninger om årsagerne til ændringerne.
Nordic Bulk Carriers, der blev etableret i 2009, meddeler, at Bonfils er trådt tilbage og vil forlade selskabet i dag. Rederiet udtaler, at medstifteren har ydet et ”uvurderligt bidrag” til udviklingen af virksomheden. Fra to skibe i begyndelsen af 2010 er flåden vokset, så rederiet nu opererer
omkring 30 skibe.
Rederiet, der opererer Handysize, Handymax og Panamax fartøjer, er et af verdens førende, når det gælder is-klassede skibe. I september 2010 var rederiets Nordic Barents det første skib, der fik de russiske myndigheder til at sejle gennem Nordøstpassagen. Skibet sejlede fra den norske havneby Kirkenes til Kina med en last på 41.000 tons jernmalm.
Pangea Logistics i USA er den største aktionær i Nordic Bulk Carriers og rygter i København antyder, at Pangea efter ændringen i ledelsen, er på vej til at skyde flere penge i selskabet.
Kilde: TradeWinds