2M dropper ekstra Stillehavs-tjeneste
Maersk Line og Mediterranean Shipping Co (MSC) har suspenderet deres ekstra tjeneste på Asien –Nordamerika, der blev oprettet efter sammenbruddet af Hanjin Shipping. Ifølge Alphaliner har 2M partnerne stoppet reklame for TP1/Maple tjenesten efter blot tre på hinanden følgende sejladser.
”Det er uklart, om Maersk og MSC vil genoptage tjenesten på et senere tidspunkt, men svag efterspørgsel og vaklende fragtrater kan få de to partnere til kun at indsætte ekstra tonnage efter tilskyndelse ved særligt behov”, skriver Alphaliner i sin ugentlige rapport.
Tjenesten, der anløber Yantian, Shanghai, Busan
i Asien og Long Beach på USA’s vestkyst,startede i midten af september for at imødekomme efterspørgslen fra afskibere efter suspensionen af Hanjins service.
Oprindeligt havde 2M planlagt at implementere seks 4.000 TEU skibe på tjenesten, men ifølge Alphaliner er de tre skibe, der blev indsat meget større og mellem 7.800 og 9.400 TEU.
Kilde: Seatrade Maritime News