Uni-Tankers vinder Red Dot Award
Det danske rederi Uni-Tankers’ nye brandidentitet har netop vundet den prestigefyldte Red Dot Award i kategorien "Corporate Identity". Den nye identitet kommer i kølvandet på virksomhedens ambitiøse strategi om at cementere sin position som global leder på sine kernemarkeder.
Uni-Tankers’ nye brandidentitet fremhæver både en solid erfaring og ekspertise i håndteringen af kemikalier og olie, samtidig med at identiteten sætter fokus på betydningen af stærke relationer og lokal tilstedeværelse. Alt sammen indkapslet i det nye brand promise: ”A Matter of Chemistry”. Sammen med anvendelsen af forbindelsesstreger og sænkede tal i hovedoverskrifter skaber det nye brand promise en klar reference til kemiske formler og giver på den måde brandet et unikt udtryk.
”Vi ønskede at revitalisere vores brand på en måde, der ikke kun afspejler, hvem vi er – men også viser vores ambitiøse strategi om at indtage positionen som en af markedslederne inden for vores felt. Den her Red Dot Award bekræfter os i, at det er præcis det, vi har opnået”, siger Per Ekmann, CEO hos Uni-Tankers.
Virksomhedens nye identitet er udviklet i tæt samarbejde med brandbureauet, Pravda. Talrige mæglere, kunder og medarbejdere har været involveret i processen for at definere brandets kernebudskaber.
Red Dot Award omtales ofte som designbranchens svar på en Oscar. Det er en af verdens største designkonkurrencer med tusinder af indstillinger fra over 70 lande, og kun en lille procentdel kommer igennem nåleøjet.
Kilde: Uni-Tankers