Rekrutteringskampagne har succes
Nye teknologier og øgede muligheder for målretning af medier gør, at World Careers kampagnen i højere grad er i stand til at nå de unge for Det Blå Danmark. Det viser en ny undersøgelse af kampagnens effekt.
Worldcareers foretager hvert år undersøgelser for at afdække kampagnens effekt, uddannelsernes popularitet og ikke mindst kendskabsgraden til den maritime branche. Kendskabet til branchen, under navnet ”Det Blå Danmark”, har siden kampagnens start været støt stigende og nåede ved sidste undersøgelse, i december sidste år, 27 procent – en stigning på 8 procentpoint.
World Careers anvender i 2011 for første gang ”Behavioral Targeting”, en teknologi der muliggør målrettet internet-annonceringen - direkte mod målgruppen. Praktisk betyder det, at reklamerne følger brugeren og ikke det specifikke website; når en bruger åbner en hjemmeside vil siden lynhurtigt afkode, hvilken baggrund brugeren har, og vælge den reklame, der er relevant.
Af samme årsag vil mange af World Careers online reklamer kun være synlige for kampagnens målgruppe. Der vil dog samtidig blive investeret i den bredere annoncering, for også at sikre at kendskabet til Det Blå Danmark spredes ud over den umiddelbare målgruppe.
Også i 2011 vil World Careers anvende outdoor (plakater, billboards osv.) til at booste kendskab og interesse for Det Blå Danmark. Kampagnen vil i år ramme de gymnasiale uddannelsesinstitutioner, fitnesscentre og togstationer.
I januar og februar deltog World Careers i Uddannelse Uden Grænser. Her fik man kontakt med over 50.000 unge, primært med gymnasiebaggrund, men i høj grad også unge fra alt fra 8. til 10. klasse, ufaglærte voksne, udlærte håndværkere og mange andre.
Kampagnens stand var primært bemandet af frivillige elever fra de maritime skoler, men også shipping trainees bemandede standen for at svare på spørgsmål fra interesserede unge.
Det er muligt at læse eller downloade Det Blå Danmarks uddannelseskatalog på Worldcareers.dk HER
Kilde: Indstik i Danmarks Rederiforenings nyhedsbrev