MAN Diesel sælger fremtidige behov
MAN Diesel & Turbo gør meget ud af at sende sine udviklingsingeniører ud i verden for at møde samarbejdspartnerne med henblik på at diskutere fremtidige motorbehov og ønsker. Det giver også vigtig viden om, hvilke dele på en motor, der slides først.
”Vi har omkring 80 mand ude i verden, hvis opgave det er at følge op på vores produkter, samle informationer om, hvilke dele der slides mest osv., så de praktiske erfaringer kan blive indarbejdet i vores næste design. Vi lever af at sælge noget, der endnu ikke eksisterer”, siger Thomas S. Knudsen, adm. direktør for MAN Diesel & Turbo. Med det mener han, at MAN Diesel & Turbo sender sine udviklingsingeniører ud til skibsværfterne og andre samarbejdspartnere for at finde ud af, hvilke ønsker og behov der er til de fremtidige motordesigns.
”Vi fungerer jo sådan set som udviklingsafdeling for en lang række firmaer i Japan, Kina og Korea – og i de lande bliver folk i de firmaer, hvor de engang er blevet ansat. Det betyder, at vores unge ingeniører og teknikere vokser op sammen med de japanske, koreanske og kinesiske tilsvarende – og følges på den måde ad gennem hele karrieren. Og derfor betyder det meget for os, at vi har en stabil medarbejderkreds”, siger Thomas S. Knudsen.
Blandt de mange nyudviklinger, som kommer fra MAN Diesel & Turbo, kan nævnes deres nye ME-GI motor, der kan drives på flydende naturgas. MAN Diesel & Turbo har lige fået endnu en ordre på fire af disse dual fuel motorer.
Kilde: Dagbladet Børsen