Mærsk lancerer næste skridt i strategiskift
A.P. Møller-Mærsk har lanceret et nyt digitalt initiativ til støtte for opstart i hvad der markerer det seneste skridt i sit skift fra konglomerat til shipping og logistikkæmpe. Det nye Indien-fokuserede initativ OceanPro skal arbejde sammen med nystartede virksomheder for at sætte fart i udviklingen.
”Vi erkender Indiens teknologiske og digitale talents enorme potentiale og søger at udnytte disse muligheder for at hjælpe logistikbranchen verden over til at genopfinde sig selv. Med Maersk, der leder den teknologiske omdannelse af shipping - og logistikindustrien, som traditionelt er blevet drevet af manuelle processer, er OceanPro endnu et forsøg fra os på at fremme skabelsen af innovative løsninger, som imødekommer voksende forretningsbehov”, siger CEO Søren Skou fra A.P. Møller-Mærsk.
”OceanPro-programmet samt vores investering i det Bangalore-baserede Maersk Technology Center, der blev åbnet i 2017, er et bevis på Maersks engagement i leverings-teknologi og innovation for at fremskynde omdannelse til at blive den globale integrator af containerlogistik", siger Navneet Kapoor, chef transformation officer hos A.P. Møller-Mærsk.
Mærsk er lykkedes med at afhænde tre af sine fire energi selskaber, efter den nye fokusering på shipping og logistik. Kun Maersk Supply Service er der endnu ikke fundet en måde at udskille fra gruppen efter salget af Maersk Oil og Maersk Tankers og den planlagte børsnotering af Maersk Drilling.
Redaktionen