Luksus-hotelkæde vil være sejlende
Opfindsomheden er stor, når luksusbrands skal overgå hinanden og fastholde og tiltrække de rigeste kunder. Og nu har Ritz-Carlton kæden fået øje på krydstogtsbranchen, som en mulighed, hvor de vil skabe deres egen niche.
For Ritz-Carlton handler det ikke om skibenes størrelse, men om graden af luksus og individualitet. Kæden har derfor annonceret, at de bygger tre skibe med plads til hver 300 passagerer. Det første skal være klar i 2019.
“Det bliver en hybrid mellem luksus krydstogt og yachting,” siger Doug Prothero, der er direktør for The Ritz-Carlton Yacht Collection til CNN Travel.
Tanken er at flytte oplevelsen fra Ritz-Carlton hotellerne ud på havet. Det betyder Michelin-stjernede restauranter, mandsopdækning fra personalet og muligheden for at tilrettelægge individuelle udflugter på land.
Målet med tiltaget er flerstrenget. Det skal dels tiltrække nye - velhavende - kunder, der er elsker krydstogter i forvejen, men gerne vil prøve noget nyt, dels lokke kunder til, der ellers ikke er tiltrukket af mere konventionelle krydstogtstilbud. Endelig håber Ritz-Carlton, at loyale kunder, der slet ikke har været på krydstogter før, vil prøve det nu, fordi det kan ske med et brand, de værdsætter.
De første to skibe vil sejle i Middelhavet,
Caribien, ved Latin Amerika, Nord Europa og ved New England og Canada´s østkyst, mens det tredje skib krydse i Stillehavet. Priserne er endnu ikke offentliggjort, men gå roligt ud fra, at de bliver stjernehøje. Billetsalget planlægges at åbne i maj næste år.
Kilde: CNN