Hvide Sande-værft skifter navn

Hvide Sande Skibs- og Baadebyggeri har eksisteret siden år 1950 under dette navn og siden er firmaerne Seasight Steel og Seasight Handling kommet til. Det er besluttet at lægge de tre afdelinger sammen under ét fælles navn, der klart viser, hvilke opgaver man kan klare.

Virksomhedens nye navn er Hvide Sande Shipyard, Steel and Service. I forbindelse med navneskiftet har man fået et nyt logo og designet en helt ny hjemmeside, HVSA.DK, der understøtter denne nye profil. Ændringerne er blevet løbende implementeret over de seneste dage og står klar den 1. juli.

Med en central placering for omfattende aktiviteter i Nordsøen, har Hvide Sande Shipyard, Steel og Service igennem mange år bygget og serviceret skibe og produceret avanceret stål - og aluminiums konstruktioner på et højt, dokumenterbart niveau.

Virksomheden udvikler og producerer kvalitetsløsninger til de største virksomheder i offshore branchen og yder services i og omkring Hvide Sande havn og har store ambitioner om at skabe vækst, også internationalt.

Kilde: Hvide Sande Shipyard, Steel and Service

Artikler

28.05.2023| Maritimedanmark.dk

Industri

De leverer løsninger til bæredygtig skibsdrift med succes

Green Instruments, der udvikler løsninger til måling af miljøbelastningen fra containerskibe, tankskibe, krydstogtskibe m.m. oplevede en markant vækst i 2022.

27.05.2023| Maritimedanmark.dk

Havne

Kriseramt havn fik mio-underskud i 2022

Det sidste år som selvstyrehavn gav et underskud på 13,7 mio. kr. i Hanstholm Havn, men i år er der udsigt til driftsoverskud.

27.05.2023| Maritimedanmark.dk

Shipping

NGO´er advarer mod russisk arktis-sejlads

Rusland har meldt ud, at man forventer at påbegynde sejladser af den Nordlige Sørute mellem Asien og Europa fra 2024, og det bekymrer Clean Arctic Alliance, der frygter for en acceleration af afsmeltningen af Arktis.

26.05.2023| Maritimedanmark.dk

Shipping

MSC har købt ind til CO2 fri sejlads under jomfrurejse fra København

Når MSC Euribia drager ud på sin jomfrurejse vil der være fyldt 400 tons bio-LNG på tankene for at vise, at det er muligt at sejle selv de største krydstogtskibe uden at udlede drivhusgasser.

26.05.2023|Poul Breil-Hansen, Redaktør SCM.dk, Maritimedanmark.dk

Havne

Styrk cybersikkerheden: Danske havne- og logistikvirksomheder skal forbedre deres digitale forsvar

En ny rapport understreger, at cyberkriminalitet udgør den største trussel mod danske havne- og logistikvirksomheder. Risiciene forstærkes, når virksomhederne implementerer nye 4.0-teknologier som kunstig intelligens og big data. Der er derfor et presserende behov for øget fokus på it-sikkerhed og robusthed allerede i de tidlige stadier af digitaliseringsprocessen. En ekspert præsenterer her tre anbefalinger til at imødegå udfordringerne.

26.05.2023| Maritimedanmark.dk

Frivagten

Bilskibe for dyre: Renault propper tre i en

Det er blevet for dyrt at transportere nye biler på de ellers dertil indrettede bilskibe, mener Renault.

Copyright 2023