Det ultimative reefer ro/ro-design
Knud E. Hansen har færdigudviklet et nyt reefer ro/ro-skibsdesign, hvor meningen er, at skibet skal indgå som reeferskib i den globale handel med bananer. Designet er udviklet med henblik på hurtig og effektiv godshåndtering i havn, hvilket gør slow steaming muligt.
For at optimere godshåndteringen er broen og motoren placeret foran på skibet, og højderne på de fire indvendige dæk er øget til 4,5 meter, så de kan bruges til almindeligt ro/ro-gods. Med dette design har skibet en kapacitet på 12.500 HC paller, heraf 6.800 indenfor på skibet og andre 5.700 i reefer-containere uden for på skibet. Skibet kan losses og lastes på 12 timer. Bagerst på skibet er der 4.400 lane meter, hvilket svarer til 900-1.000 biler, men pladsen kan også bruges til almindeligt projektgods.
Nedenfor kan man se en animation af reefer ro/ro-skibet.
Kilde: Knud E. Hansen