Blue INNOship får amerikansk hæder
I benhård konkurrence med 6.000 konkurrerende værker har Blue INNOship netop modtaget den højeste anerkendelse for innovationsprojektets film, der beskriver rejsen til en markant grønnere transport til søs. Prisen i form af to “platinum awards” blev givet på Hermes Creative Award.
“Jeg er utrolig stolt. Opgaven var nemlig ret udfordrende, fordi vi skulle fortælle om et kompliceret projekt med 16+ cases, tre fonde bag og mere end 30 aktive samarbejdspartnere - og på under 10 minutter. Vi ved jo at amerikanerne er utroligt skarpe til netop denne her form for kommunikation, så at modtage den højeste anerkendelse fra fagfolk i USA gennem Hermes Creative Awards er jo en kæmpe blåstempling af vores kompetencer i Plotworks. Og så er det vigtigt for os at det er lykkedes os at skabe en historie som rækker længere ud end til de involverede. Det viser bare at det kan lade sig gøre at fortælle komplicerede historier enkelt så de trænger igennem, siger Tim Resdal, der er direktør for produktionsselskabet bag filmen, Plotworks.
Bag Blue INNOship står en lang række maritime danske virksomheder og institutioner, blandt andet A.P. Møller-Maersk, Alfa Laval Aalborg, MAN Energy Solutions, TORM, FORCE Technology, DTU og 31 andre store danske virksomheder og institutioner.
Og lederen af Blue INNOship er også begejstret for filmen. “Filmen har været en succes i målgruppen og har allerede givet stor værdi i form af historie-fortællingen om Blue INNOship, og de flotte resultater vi har opnået igennem tværgående samarbejder,” siger Magnus Gary.
Filmen modtog de to priser for henholdsvis “Corporate Image” og “Directing”.
Se den prisbelønnede film her.
BlueInnoship: Investering i viden og samarbejde from Plotworks on Vimeo.
Kilde: Blue INNOship.