Arbejdsgruppe i dialog om rekruttering
Søfartsstyrelsen og rektorkollegiet på landets maritime uddannelsesinstitutioner nedsatte onsdag en fælles arbejdsgruppe. Formålet er dialog med Danmarks Rederiforening, rederierne og kampagnen for Det Blå Danmark.
Nu skal der sejles samme kurs for at få flere unge ind i søfartserhvervet.
Kampagnen - der foreløbig har kostet 24 millioner kroner - skal lytte til og inddrage rektorernes erfaringer og kompetencer for at få fyldt søfartsskolerne op.
"Vi har skabt et forum, hvor vi kan bringe vores budskab, erfaringer og kompetencer videre som en samlet gruppe. Jeg kan ikke forestille mig, at de vil sidde det overhørig, siger Anders Handberg Sørensen til Ritzau.
Formanden for rektorkollegiet Anders Handberg Sørensen siger, at han forventer en god dialog med folkene bag kampagnen og skibsrederne. Det skriver Nordjyske.dk
Og Rederiforeningen er positiv.
"Vi vil meget gerne tale med den nye arbejdsgruppe i forbindelse med vores anden fase af kampagnen", siger vicedirektør Jan Fritz Hansen, Danmarks Rederiforening.