Åbent skib på Esbern Snare i Aarhus
Aarhus får ikke kun lov til at beholde sin færgerute til Sjælland, nu får jydernes hovedstad også besøg af en af flådens piratjagere - støtteskibet Esbern Snare - der aflægger byen et besøg i den kommende weekend.
Aarhus Kommune har adopteret Esbern Snare, og det er i den anledning, at skibet i weekenden kommer til byen.
Esbern Snare, der ankommer til Aarhus Havn fredag den 12. august klokken 10.00, vendte i juli vendte hjem efter et års indsættelse i NATOs antipirateri operation ud for Somalia, besøger i den kommende weekend Aarhus.
Fredag klokken 17 marcherer repræsentanter for skibets besætning med Søværnets Tamburkorps i spidsen fra havnen til officiel modtagelse på rådhuset, og lørdag vil Søværnets Tamburkorps marchere og musicere gennem byen klokken 10.00-11.00 og klokken 13.00-14.00.
Der er åbent skib for alle interesserede:
Lørdag den 13. august klokken 10.00 – 15.00 Søndag den 14. august klokken 10.00 – 15.00
Desuden vil der være demonstration af en søredning med helikopter begge dage fra klokken 10.30-11.30
Esbern Snare ligger ved kajen i Sydhavnsgade, lige over for Filmbyen.
Kilde: SOK
