Succesfuld dokning af Esvagt Aurora
For første gang siden levering fra Zamakone Ship Yard i Spanien i 2012, returnerede Esvagt Aurora til tørdok i slutningen af april til en særlig undersøgelse. De ni dage i dok gik efter planen og med et klart omkostningsbevidst fokus.
”Esvagt Aurora er det største og mest komplekse fartøj, som Esvagt har sendt til en særlig undersøgelse til dato. Fartøjet har sejlet stort set nonstop siden levering i 2012 og har kun haft en dag off service ”, siger Kristian Ole Jakobsen, Chief Operating Officer hos Esvagt.
Besætningen udnyttede fuldt ud sejladsen til værftet. De gjorde skibet så meget parat, som muligt før ankomsent og arbejdede utrætteligt, mens de var i havn.
”Vi undersøgte nøje markedet og valgte af flere grunde at sende Esvagt Aurora i dok hos GMC i Stavanger. Vores kunde, ENI Norge, anmodede om, at vi vendte tilbage hurtigst muligt, og at dokningen blev gennemført inden for den angivne periode, hvis det var muligt”, siger Kristian Ole Jakobsen.
Esvagt valgte at sende sine egne elektrikere til værftet for at udføre det elektriske arbejde. Evagts egne værkstedsfolk deltog i den årlige inspektion og service af de tre mindre både om bord, så de blev eftergået og vedligeholdt i overensstemmelse med egne standarder for kvalitet.
”Vi ønskede at spare tid på at transportere Fast Rescue Boats and Daughter Craft frem og tilbage til værkstedet i Esbjerg. Det fungerede godt. Bådene blev serviceret og inspiceret uden problemer”, siger Kristian Ole Jakobsen.
Kilde: Esvagt