Større kraft bag digital container alliance
Den nystartede Digital Container Shipping Association forstærkes nu med fem nye medlemmer. Målet for alliancen, der efter udvidelsen tæller ni af verdens største rederier, er at skabe fælles digitale standarder indenfor containershipping.
Det er ingen overraskelse, at CMA CGM nu officielt er medlem af den nye organisation. Det store franske rederi var sammen med bl.a. A.P. Møller - Maersk blandt stifterne og får plads i Digital Container Shipping Associations (DCSA) Supervisory Board.
“CMA CGM er altid på udkig efter best practice og standarder, der understøtter innovation og digital strategi i selskabet. At være blandt de stiftende medlemmer vil gøre os i stand til at arbejde sammen om at sætte nye standarer for digitaliseringen af hele industrien,” siger Rajesh Krishnamurthy, der er Executive Vice President for IT og transformation i CMA CGM
De nye medlemmer er desuden Evergreen Line, Hyundai Merchant Marine, Yang Ming og Zim.
“Vi er begejstrede for, at flere medlemmer tilslutter sig DCSA og vores bestræbelser på at drive standardisering og samarbejde i industrien. Det er kritisk for vores succes, at de udviklede standarder vil blive implementeret og det forpligtende engagement fra mange containerrederier er derfor afgørende,” udtaler Thomas Bagge, CEO i DSCA med en fortid i Maersk.
Ud over de nye medlemmer består DCSA af A.P. Møller - Maersk, MSC, Hapag-Lloyd og ONE.
Digital Container Shipping Association repræsenterer efter udvidelse 70 pct. af container shipping markedet.
Kilde: DSCA