RAL snart ovre bookingproblemer
Efter store problemer med et nyt bookingsystem, som blandt andet har forsinket godsudlevering, går det nu fremad for Royal Arctic Line, RAL. Rederiet konstaterer fremskridt i implementeringen af det nye bookingsystem LIMA og forventer en mere normal afvikling fra midten af juni.
”Naja Arctica 1717’s ankomst til Aalborg i denne uge var det første skib siden LIMAs indførelse hvor udlevering af gods afvikles til tiden.
Told og Skat-problemerne i Aalborg omgås ved særlige procedurer og kører stort set normalt. Vi er tæt på at opnå en normal status på dette område.
Fakturaer i LIMA har hobet sig op, fordi vores havne og kundeservice har måttet prioritere booking- og godshåndtering. Den pukkel er ved at være ovre, og vore havneafdelinger er i fuld gang med at indhente faktureringsefterslæbet fra april så hurtigt som muligt.
Der er færre interne udfordringer med brugen af systemet og operationen af Atlant og feederskibene har nu langt bedre data at arbejde med under laste- og losseplanlægning”, skriver RAL i en kundeopdatering.
Rederiet erkender dog, at der stadig er udfordringer. Planlægningen af gods til bygdeskibene nordpå har krævet ekstra ressourcer og tilretninger af systemet. Der er indsat fast support til bygdeoperationen for at kunne følge med igen.
RAL venter, at problemerne snart er stort set overstået. Opdateringerne til systemet kommer ud hver 2. uge efter testkørsler. I weekenden kom en del af de vigtigste rettelser på plads. Efter to yderligere opdateringer i starten og midten af juni forventer rederiet at systemet og operationen vil blive stabiliseret. Dette er kritisk inden det store sæsonpres.
Kilde: Royal Arctic Line