Pæne trafiktal hos Mols-Linien i 1. halvår
Mols-Linien havde i første halvår en stigning i trafiktallet på 8,6 procent samt en vækst i omsætningen på 9,2 procent i forhold til første halvår 2014. Omsætningen beløb sig til 299,1 millioner kroner, mens resultatet efter skat steg til 14,6 millioner kroner mod -9,9 millioner kroner i første halvår 2014.
”Vi har fastholdt vores fokus på løbende at udvide tilbuddene til kunderne blandt andet med timedrift fra både Jylland og Sjælland i døgnets travleste perioder. Det har især erhvervsgæsterne taget rigtig godt imod, og vi oplever i højere grad, at Mols-Linien betragtes som et naturligt valg som transportvej, når forretningsrejsende skal til møder på tværs af landet”, siger bestyrelsesformand Frantz Palludan.
I første halvår har rederiet overført 543.686 personbilsenheder, hvilket er en stigning på 8,6 procent i forhold til samme periode sidste år. Det svarer til et gennemsnit på 185 personbilsenheder pr. afgang, hvilket er en stigning på 5,7 procent i forhold til 2014.
I første halvår 2015 er antallet af kunder, som rejser på Mols-Liniens Business Blue-Class vokset med 11 procent i forhold til samme periode sidste år. Rederiets lavprisbilletter har ligeledes slået godt igennem blandt især fritidsrejsende på hverdage og særligt i weekender samt søn- og helligdagsperioder.
"I tråd med at vi har forbedret trafikprogrammet, har vi ligeledes fokuseret på at optimere servicen omkring indtjekning og lasteproceduren, så folk kan komme smidigt til og fra borde. Tiden er en vigtig faktor for især erhvervsrejsende, og vi arbejder konstant på at sikre en ensartet høj service, så de rejsende undgår spildtid på rejsen", siger Frantz Palludan.
Mols-Linien har fastholdt gennemsnitsindtægten pr. bil på den voksende trafik, hvilket har medført en fremgang i omsætningen. Rederiet forventer en vækst i omsætningen på syv procent i hele 2015 i forhold til 2014. Desuden Mols-Linien et positivt resultat for 2015 i intervallet 50-60 millioner kroner.
Kilde: Mols-Linien