Kursus
Kundeservice
Kursus om konflikthåndtering, chikane og venlig adfærd for færgebesætninger i danske færger. Kurset er lavet i et samarbejde mellem Færgesekretariatet og Marstal Navigationsskole.
Foto: Marstal Navigationsskole
Oplever du krænkende adfærd? Oplever du andre kollegaer blive chikaneret eller mobbet? Er du ikke helt sikker på, om der er tale om krænkende adfærd?
Nogle gange kan det være svært at finde ud af, om der er tale om chikane og mobning. Det kan også være svært at gennemskue konsekvenserne, hvis man søger hjælp.
Færgesekretariatet og Marstal Navigationsskole har sammen lavet et kursus om kundeservice på danske færgeruter.
På kurset tager vi kundeservice et skridt videre og får også snakket om konflikter og chikane i det maritime miljø og mødet med passagerne.
Konflikter er naturlige, og de kan være svære at undgå, når man er sammen mange timer på et skib eller mødet med kunderne ombord. Konflikter kan både føre til positive og negative konsekvenser for besætningen om bord på skibet.
Det er måden de løses på, som afgør udfaldet.
Det taler vi om på det her kursus. Egne og andres oplevelser er udgangspunktet for disse diskussioner.
Program:
0900-0915: Velkommen og præsentation
0915-0930: Forventninger til os alle
0930-1000: Service
1000-1015: Pause
1015-1100: Hvem er vi?
1100-1130: Hvem er kunden?
1130-1145: Pause
1145-1230: Kulturforståelse
1230-1300: Frokost
1300-1345: Konflikter, konflikthåndtering & chikane. Hvordan håndterer man og løser disse situationer?
1345-1425: Kommunikation i konfliktsituationer.
1425-1430: Tak for i dag