Monjasa udvider serviceområde i Kanalen
Det har vist sig relevant for et voksende antal kunder, at få tilbud om et alternativ til Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen (ARA) bunkercenter og mængden er stigende. Monjasa øger derfor sin rækkevidde til Nordfrankrig og går fra to til tre forsyningsfartøjer i Nordvest-Europa.
”Fleksibilitet og kort ventetid gør de mindre overfyldte havneområder i Kanalen tiltalende alternativer til at tage bunkers i ARA. Som eksempel kan vi se, at VLCCs nyder godt af denne løsning i forbindelse med kortvarige kajanløb ved olieterminaler i Rotterdam, hvor bunkering ikke er en mulighed. Vi er tilfredse med den nuværende udvikling i betragtning af de fortsat udfordrende rederier”,siger Svend Mølholt, Monjasa Group COO.
Stadigt voksende efterspørgsel i den engelske kanal gør det muligt for Monjasa at udvide sine tjenester ud over Storbritannien til også at dække Nordfrankrig. Monjasa kan dække havneområder fra Dunkerque, Calais, Dieppe, Le Havre og hele vejen til Brest.
De første operationer blev afsluttet i Le Havre og Calais i sidste uge og var i intervallet 1.400 til 1.750 tons.
De to fartøjer MT Fredericia og MT Skaw Provider er for tiden indsat i servicen i den engelske kanal.
På grund af den engelske kanaludvidelse tilføjer Monjasa det tyrkisk byggede MT Vinga Safir til Nordvest-Europa flåden. M/T Vinga Safir er et dobbeltskroget olietankskib på 2.700 DWT og bygget i 2000 i Tyrkiet. Det sejler under Færøernes flag.
Vinga Safir, der tidligere var opereret af Stena Oil, er allerede et kendt fartøj i Skaw-området nord for Danmark, hvor hun afsluttede sine første bunkerleverancer til Monjasa den 2. juli 2018.
Kilde: Monjasa