MAN leverer dual-fuel motorer til bilskibe

MAN Diesel & Turbo har fået en ordre på to MAN B&W 8S50cME-GI dual-fuel motorer til to bilskibe som United European Car Carriers (UECC) har bestilt på NACKS Shipyard Nantong i Kina.

Ifølge en pressemeddelelse fra MAN Diesel & Turbo er skibene de hidtil største bilskibe der er i stand til at sejle på LNG.

Planen er at skibene skal sejle på heavyfuel i åbne havområder og skifte til LNG i ECA-farvande.

Kilde: MAN Diesel & Turbo

Fakta

Length overall (m) 181 Beam (m) 30 Designed draught moulded (m) 8.40 Gross tonnage (t) 43,200 Deadweight at design draught (dwt) 12,182 Main engine 1 × 8S50ME-GI, Mark 8.2 Apeed: optimised/design (kn) 16.5/18.6 Finnish-Swedish ice class 1A Super1 Cargo Primarily cars and trucks Capacity Approx. 3,800 standard-sized cars

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

12.09.2025Aalborg Kongres & Kultur Center

Sponseret

Aalborg bliver verdens fiskerihovedstad i oktober

11.09.2025Maritimedanmark.dk

Cosco planlægger kæmpe nybygningsordre

11.09.2025Maritimedanmark.dk

US Coast Guard køber ind hos dansk forsvarsvirksomhed

09.09.2025Maritimedanmark.dk

DESMI er først med brændstofpumpe til alle alternative brændstoffer

08.09.2025Maritimedanmark.dk

Knud E. Hansen bag nyt grønt RoRo-koncept

05.09.2025Maritimedanmark.dk

Kongsberg udvider på Aalborg havn

01.09.2025ME Production

Sponseret

Danskproduceret med et ekstra gear

25.08.2025Maritimedanmark.dk

Færøerne: Endnu en russisk trawler repareres

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle