Maersk vil konkurrere med sig selv
A.P. Møller - Maersks datterselskab Damco vil åbne en ny jernbane-service mellem Kina og Europa, der vil skære 20 dage af transporttiden for en container fragtet med skib. Den nye service vil dermed konkurrere direkte med Maersk Lines containerskibe.
Foto: Maersk..
"Vi kender det pres, vores kunder er under for at reducere den tid det tager at flytte varer fra kilden til forretningen. Vi har set en utrolig vækst i efterspørgslen på jernbane, som er et pålideligt og hurtigt alternativ til søtransport,” siger Kasper Krog, der er global chef for Damco´s jernbaneaktiviteter.
Ifølge Damco vil den ugentlige øst-vest jernbane-service være omkring 20 dage hurtigere end søtransport, ligesom den vil øge pålideligheden og skabe større gennemsigtighed på tværs af forsyningskæden.
Damco´s GPS tracking system vil give kunderne “detaljeret indsigt i, hvor deres containere befinder sig” og at de er sikre på den interkontinentale rejse.
Damco Rail blev etableret i 2014 og tilbyder allerede i dag en række jernbaneløsninger, herunder en kombineret jernbane og truck service mellem Vietnam og Europa via Kina.
Kilde: TradeWinds