Maersk er nu det hurtigst voksende logistik-brand

Maersk-navnet er nu 7,4 mia. dollar værd målt som logistik-brand. Det er 53 pct. højere end i fjor og dermed er Maersk nu det hurtigst voksende brand på området, viser Brand Finance´s opgørelse.

Foto: Lars Emtekær, Maritime Danmark

A.P. Møller - Maersk har postet milliarder af investeringskroner i opbygningen af selskabet som et førende internationalt integreret transport- og logistik selskab, og derfor må det glæde topledelsen på Esplanaden, at indsatsen også afspejles i en Maersk som brand.

“Maersk har nu mere end fordoblet (oppe med 121 pct.) i brand-value fra værdien før pandemien,” skriver Brand Finance, der er et uafhængigt konsulentbureau, der måler brand-værdien i en lang række brancher globalt.

Det næsthurtigst voksende brand på logistik-området er Door Dash med 39 pct. efterfulgt af CMA CGM, der oplevede en vækst på 18 pct. for deres brand.

Maersk har bl.a. opkøbt LF Logistics i Asien og etableret Maersk Air Cargo i bestræbelserne på at blive en integreret transport- og logistikvirksomhed.

Med opkøbet af LF Logistics i 2021 for 27 mia. kr. tilføjede Maersk 10.000 medarbejdere, 223 lagerfaciliteter i 14 lande i regionen på i alt 2,7 mio. kvadratmeter, skaffede sig ekspertise i forhold til at service det voksende marked i Asien og en ekspertise inden for omnichannel fulfilment  - evnen til at modtage, lagre, processere, plukke, pakke og sende varer til slutkunderne, uanset hvordan de er bestilt.  

-emte

Artikler

25.09.2023|Maritimedanmark.dk

Redningsstation er uden redningsbåd: Kan få fatale konsekvenser

24.09.2023|Maritimedanmark.dk

Kontrahering af produkttankskibe sætter rekord

23.09.2023|Maritimedanmark.dk

Nordatlantens største forskningsskib - Norrøna

23.09.2023|Maritimedanmark.dk

Lolland Kommune vedtager ny færgestrategi

22.09.2023|Maritimedanmark.dk

Nye kornskibe forlader Ukraine

22.09.2023|Maritimedanmark.dk

Kom med ombord på Laura Maersk

Copyright 2023