DFDS indfører politik for sociale medier
De sociale medier vinder stadig større indpas i hverdagen, også den del af hverdagen der har med jobbet at gøre. DFDS har nu vedtaget en politik for brug af sociale medier, der gælder hele koncernen.
Mange har i dag en Facebook-profil eller er til stede på andre, lignende sociale medier, som spiller en stor rolle for kontakten mellem mennesker, der her og nu kan holde sig orienteret om, hvad der sker i vennekredsen eller familien og dele billeder, glæder og sorger.
”Og det skal man naturligvis ikke spørge sin arbejdsplads om, hvis ikke DFDS indgår i profilen. Men ofte refereres der jo til arbejdet, og så skal man overholde den politik for brug af sociale medier, som nu er vedtaget for hele koncernen”, siger DFDSs HR Director Tracy Dexter.
”Bl.a. bør man indføje en sætning om, at meninger og holdninger er ens egne og ikke DFDS‟. Man må naturligvis også gerne omtale DFDS, men man må ikke omtale fortrolige ting eller miskreditere selskabet, kunder, samarbejdspartnere eller kolleger, ligesom man heller ikke må bruge sin arbejdstid på Facebook mv”, siger Tracy Dexter.
Kilde: DFDS Update