Velkommen til det nye Maritime Danmark
Vi opdaterer nu Maritime Danmarks website og nyhedsbrev i et nyt og mere tidssvarende design - og samtidig styrkes det kommercielle indhold for netop at favne et behov for bedre og mere dybdegående overblik over en branche i forandring.
Det gamle Maritimedanmark.dk har nu fået en makeover, men indholdet og teamet bag er stadig det samme.. Foto: Horisont Gruppen
Globale og lokale forsyningskæder er under et massivt forandringspres i disse år, og virksomheders ledere står hele tiden over for nye udfordringer. Det gælder også i den Maritime branche.
Det handler om alt fra robusthed og forsyningssikkerhed, digitalisering og bæredygtighed samt kvalificeret arbejdskraft. Det handler om et stærkere fokus på synkronisering og samarbejde i værdikæden og den samlede forretning.
Vi opdaterer nu Maritime Danmarks website og nyhedsbrev i et nyt og mere tidssvarende design - og samtidig styrkes det kommercielle indhold for netop at favne et behov for bedre og mere dybdegående overblik over en branche i forandring.
Læs også: Maritime Danmark nu i Horisont Gruppen
Det nye Maritime Danmark bygger på udgiverhuset Horisont Gruppens forståelse af mediernes nye virkelighed:
”For det første, at de traditionelle af slagsen er under pres, fordi de har svært ved at skabe identifikation og tilhørsforhold for læserne og dermed også annoncørerne. For det andet, at på især nicheområder kan branchen være mindst lige så godt orienteret som redaktørerne, og på den måde kan de have meget at byde på”, siger Rasmus Brylle, direktør i medievirksomheden Horisont Gruppen A/S.
Bliv en del af Maritimedanmark.dk
Vi er gamle i gårde, men alt er ikke ved det gamle. For eksempel har vi udviklet en ny mulighed for branchens leverandører på Maritimedanmark.dk. Herfra kan man via et kommercielt partnerskab dele nyheder, artikler og bl.a. oprette gratis stillingsopslag og få mulighed for at deltage på et af de minimum 10 temaer, som vi årligt fremhæver på Maritimedanmark.dk's forside og promoverer på både egne kanaler og relevante sociale medier.
Flere får mulighed for at lægge deres viden om et emne ned i posen med løsninger. Flere får glæde af andres erfaringer. Det er konstruktivt, det er løsningsorienteret - og det er moderne.
Steffen Villadsen, Business Manager, Maritimedanmark.dk
Fokusområder i samarbejde med branchens aktører
Maritimedanmark.dk’s tilbud til branchen handler om at være uafhængig medieplatform, der udgives i et kontrolleret samarbejde mellem redaktionen og vores læsere og annoncører. Det skal udgøre et fællesskab, en slags stamme, man kan være medlem af, og hvor man kan få og give inspiration og viden.
Vi kommer til at repræsentere nogle af de nyeste strømninger inden for måden at udvikle og drive medier – både redaktionelt og i forhold til forretningsmodellen. Det er og bliver meget, meget spændende. Det er fremtiden, for fagmedier generelt, og for Maritimedanmark.dk i særdeleshed.
Temaer går i dybden med et nichefelt inden for den maritime branche eller en underliggende industri eller et aktuelt område, så du kan få lejlighed til at blive klogere på både teknik, processer, ledelse, produkter eller tendenser inden for et afgrænset felt.
Men det sker altid i en branchekontekst - ellers fungerer det jo ikke.
Kommende temaer:
- Singapore (juni)
- Bæredygtighed & data (maj-juni)
Kontakt Steffen Villadsen for at høre nærmere om de nye muligheder. +45 5458 9310 eller mail sv@horisontgruppen.dk