Ulstein ind i heavy-lift offshore markedet

Norske Ulstein har for Offshore Heavy Transport udviklet et interessant nyt skib til offshore installationsmarkedet, der kombinerer heavylift med semi-submersible. Det første skib er bestilt på China Merchant Heavy Industry til levering i 2021.

Det nye skib, der har en tonnage på 48.000 DWT, er i stand til at udføre tunge løft i delvist neddykket tilstand med en Liebherr kran der har en kapacitet på op til 3.000 tons.

Skibet er i stand til at transportere op til 10 jackets med en vægt på og til 1.500 tons, eller 11 monopiles med en vægt på op til 2.000 tons plus mellemstykker.

Ud over det kontraherede skib har OHT option på yderligere tre skibe af samme type.

Offshore Heavy Transport råder i dag over en flåde på fem traditionelle semi-submersible heavy lift skibe.

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

10.09.2025Maritimedanmark.dk

Molslinjen vælger finsk partner til eldrevne hurtigfærger

10.09.2025Maritimedanmark.dk

Dronning Mary navngiver Danmarks første elektriske slæbebåd

04.09.2025Maritimedanmark.dk

Knud E. Hansen udvikler nyt ro-ro-skib koncept

01.09.2025Maritimedanmark.dk

Northern Offshore Services bestiller otte CTV'er

01.09.2025Maritimedanmark.dk

Legend of the Seas får vand under kølen

29.08.2025Maritimedanmark.dk

Første billeder af Molslinjens ny el-hurtigfærger

28.08.2025Maritimedanmark.dk

Mibau Stema kontraherer nye skibe

04.08.2025Iron Pump A/S

Sponseret

Royal Caribbean and Meyer Turku rely on IRON Pump for the worlds’ largest cruise ships

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle