U-SEA Bulk indgår to langtidskontrakter
U-SEA Bulk har sikret sig to nybyggede bulkcarrier af Kamsarmax typen på time charter med købsoptioner. Skibene vil blive leveret indenfor 1. halvdel af 2012 fra Zhoushan Jinhaiwan Shipyard Co. Ltd. i Kina.
Kontrakten løber op til maximalt 12 år og genererer op til 8760 skibs dage til U-SEA Bulk platformen.
Skibene er langtids charteret og sikrer profit mod en del af den existerende langtids panamax laste bog i U-SEA Bulk, der tidligere i år blev udvidet ved indgelse af signifikante laste kontrakter.
"Ved indgåelsen af kontrakten tages første skridt i opnåelse af en vigtig målsætning i U-SEA Bulks langsigtede flåde ambitioner. Vi har gennem flere år arbejdet tæt sammen med skibsværfter og kunder i Japan og herigennem sikret en betydelig nybygnings bulk flåde, men med de planlagte vækst ambitioner inderfor U-SEA Bulk og japanske værfter der nyder godt af fulde ordre bøger, har vi kigget efter muligheden for at etablerer alternative kilder til fremtidig tonnage sikring, og her kunne Kina meget vel blive løsningen", siger Henrik Sleimann Petersen, Executive Vice President og Head of Ship Holdings i U-SEA Bulk.
"Kina er kommet langt i at bygge skibe af høj kvalitet og til konkurrence dygtige priser, men med et stort kinesisk udbud har vi fastholdt fokus på værfter der tilbyder netop skibe af høj kvalitet, og med Zhoushan Jinhaiwan, mener vi at have fundet et godt match. Vi har stadig en stor laste-bog og vil fortsætte med at forfølge interessante muligheder der sikrer profitablet skibskontrakter mod vores langtids laste portfolio", siger Per Lange , Chief Executive Officer, U-SEA Bulk.
Med indgåelsen af ovennævnte konrakt, øges U-SEA Bulk's totale nybygnings portfolio til 17 skibe, der alle forventes leveres inden udgangen af 2014.
Kilde: U-SEA Bulk