Stor succes for Danish Maritime Fair
Danish Maritime Fair er så småt ved at have hallerne fyldt op og tilmeldinger til både messen og de tilknyttede konferencer tikker hastigt ind. I år er messen udvidet betragteligt og der afholdes i forbindelse med messen en hel del større og mindre arrangementer.
Danish Maritime Technology, der er arrangeret af Danske Maritime er en konference der henvender sig mod den mere tekniske del af branchen med fokus på den nyeste innovation.
Drivers for Blue Growth in the Baltic Region, der er arrangeret af DG Mare forventes at tiltrække et bredere felt af delegerede, b.la. politikere og lokale beslutningstagere.
Den store satsning Danish Shipping & Ship Management Conferences, der er arrangeret af Europas Maritime Udviklingscenter (EMUC) er en serie af tre heldagskonferencer med et imponerende opbud af eksperter, både danske og udenlandske, fra den maritime branche.
Konferencerne bliver afviklet med et hovedtema hver dag, tirsdag er det ”People”, onsdag ”Business” og torsdag ”Technology” og i programmet kan man finde speakers fra en lang række af de førende rederier, leverandører og organisationer i Danmark.
Selve messen, der afvikles i de over 100 år gamle lokomotivhaller i København har allerede omkring 180 tilmeldte firmaer – heriblandt de absolut sværvægtere i den maritime branche.
I leverandørsektionen er der nu kun 12 stande tilbage og da der traditionelt altid kommer bestillinger helt frem mod åbningen bliver der givetvis nogle firmaer der bliver skuffet. I sektionen der omhandler organisationer, myndigheder, uddannelsesinstitutioner er der faktisk kun 3 stande tilbage – og så er der et opsamlingsområde hvor der stadigt er mulighed for at bestille en stand.
”Da vi fik beskeden om at Danish Maritime Days ville afvikle de maritime dage i uge 41 blev vi en smule bekymrede. Det er nemlig i den uge at den eneste anden store messe i den maritime branche - Danfish i Aalborg - afholdes, og vi ved jo at en del leverandører har aktiviteter i begge segmenter”, siger René Wittendorff,
administrerende direktør I Mediegruppen Maritime Danmark der står bag Danish Maritime Fair,
”Det har helt sikkert også kostet os nogle udstillere – ligesom Danfish også har mistet nogle af deres. Men vores kunder har været forstående overfor situationen og vi har gjort hvad vi kunne for at finde en løsning, bl.a. har flere firmaer valgt at udstille med en mindre stande på hver messe, men set i helikopterperspektiv burde man nok kigge på en bedre koordinering af de maritime events i Danmark”, siger René Wittendorff.
”Én ting er at folk bakker op om projektet det første år. Men at vi allerede et år efter kan samle så mange firmaer og organisationer til en fælles event er jo fantastisk. Dagligt hører jeg om nye deals der er indgået, nye samarbejder, folk der har mødt gamle kollegaer, fået et nyt job osv. og alt sammen på grund af at folk har fået et sted at mødes”, siger Jakob le Fevre der har det overordnede ansvar for salg, marketing og udvikling af messen.
”Det var en streg i regningen at vi var tvunget til at lægge messen samtidigt med Danfish, men til gengæld har vi rettet fokus imod Sverige hvilket har resulteret i omkring 20 svenske firmaer og organisationer som udstillere”, siger Jakob le Fevre.
Tilmelding til messen er åben, det koster 150 kr. for adgang til messen og man registrerer sig online HER
Læs meget mere om konferencerne på messen HER