Stena Line bestiller to hybrid-metanol skibe

Stena Line, der var den første færgeoperatør til at benytte metanol, har nu bestilt to hybrid-metanol NewMax skibe på Weihai-værftet i Kina til ruten Belfast-Heysham på Det Irske Hav. Færgerne skal være klar til drift i 2025.

Ill.: Stena Line..

De nye 147 meter lange fragtfærger vil får en kapacitet på hver 2.800 lanemeter, hvilket er en udvidelse på 80 pct. i forhold til den nuværende skibskapacitet.

“Denne nye investering viser vores dedikation til bæredygtighed og vores strategi om at bevæge os mod nye bæredygtige brændstoffer. NewMax skibene vil også imødekomme den voksende efterspørgsel fra kunderne med øget kapacitet, så de kan vækste deres forretning i regionen,” udtaler Niclas Mårtensson, CEO i Stena Line.

Færgerne bliver også bygget, så de er klar til at få installeret batterier, ligesom de vil kunne benytte sig af landstrøm, hvor dette er muligt, skriver rederiet i en pressemeddelelse.

Kilde: Stena Line.

Artikler

09.06.2023|Maritimedanmark.dk

Verdens første selvsejlende, elektriske færge er sat i drift

09.06.2023|Maritimedanmark.dk

Maersk vil teste biobrændstof til tog

09.06.2023|Maritimedanmark.dk

DSV køber el-lastbiler finansieret af intern CO2-afgift

09.06.2023|Maritimedanmark.dk

Danske Rederier: Global klimaafgift bør gå til u-lande

09.06.2023|Maritimedanmark.dk

Terntank og Kongsberg hædret på Nor-Shipping med Next Generation Ship Award

08.06.2023|Maritimedanmark.dk

Hurtigruten afslører koncept for batteri- og vinddrevet krydstogtskib

Copyright 2023