Smedegaard på charmeoffensiv i USA
Udviklingen af A. P. Møller - Mærsks kommunikationspolitik, i retning af stadig større åbenhed, tog i denne uge endnu et spring, da rederiets topchef Nils Smedegaard Andersen mødte amerikanske investorer, for at informere om udviklingen i A.P. Møller-Mærsk.
"Det er en reflektion af vores udvikling af kommunikationen med omverdenen og i dette tilfælde aktiemarkedet", siger Anders Mohr Christensen, chef for investor relationer hos A.P. Møller-Mærsk, til dagbladet Børsen.
En udvalgt skare af amerikanske investorer mødes i disse dage med A.P. Møller- Mærsks topchef Nils Smedegaard Andersen i New York og Boston.
Det seneste år har topledelsen præsenteret halv- og helårsregnskaberne for investorer i København og London. I år er USA så kommet med, fordi Smedegaard alligevel skulle derover for at deltage i interne bestyrelsesmøder.
Ifølge IR-chefen, Anders Mohr Christensen, er der ikke planer om at udbygge yderligere med flere byer, men der vil også fremover blive afholdt investorpræsentationer i New York.
"Vi tager det skridt for skridt. For os er det vigtigt, at ledelsen prioriterer at lede virksomheden frem for at mødes med investorer", siger Mohr Christensen til avisen.
Kilde: Dagbladet Børsen