Royal Caribbean vil bygge verdens største

Covid-19 pandemien sendte verdens største krydstogtsrederier til tælling, men nu vil verdens næststørste af slagsen bygge verdens hidtil største krydstogtskib - Icon of the Seas - der skal have plads til 7.800 passagerer.

Icon of the Seas skal efter planen sættes i drift i januar 2024. Modelfoto: Royal Caribbean..

Krydstogtskibet, der med 365 meter er tre meter længere end det hidtil største, er sat i ordre på Meyer Turku værftet i Finland som det første i en serie på tre giganter. Det skal efter planen leveres i slutningen af 2023 og vil få en besætning på 2.350.

Passagerne skal bo i 2.805 kahytter - mange af dem store nok til familier - og de vil kunne vælge mellem mere end 40 restauranter, barer og natklubber og opleve en have med levende planter om bord.

Desuden kan de rejselystne se frem til det største vandland, der nogensinde er bygget på et skib med “rekordstore” rutschebaner ned i de i syv pools.

“Med hvert nyt skib hæver vi barren i rejsebranchen, mens vi forbedrer det, vores gæster kender og elsker," sagde Jason Liberty, præsident og CEO for Royal Caribbean Group. "Fra det øjeblik, de træder om bord, er hver oplevelse specifikt designet til at give dem den bedste ferie overalt til lands og til vands. Med Icon of the Seas har vi taget dette til et nyt niveau og gjort den ultimative familieferie.

Det første skib i ​​Icon-klassen vil også markere de første og næste skridt for Royal Caribbeans bestræbelser på at forbedre deres skibes miljø-aftryk. The Icon of the Seas bliver krydstogtsrederiets første skib drevet af flydende naturgas, og slutter sig dermed til Carnival Corporation, Disney og MSC blandt de store krydstogtsrederier samt Havila og Ponant, der har bygget LNG-drevne krydstogtskibe.

Royal Caribbean Group bygger også et LNG-skib til sit luksusmærke Silversea Cruises. The Icon of the Seas vil også være Royal Caribbeans første med brændselscelleteknologi samt andre miljø og klima venligere teknologier, herunder en landstrømforbindelse og spildvarmegenvindingssystemer.

Byggeriet af det enorme skib er sat i gang, selvom Royal Caribbean fortsat kæmper med

efterdønningerne fra pandemien og realiserede et underskud i første halvår på 12,8 mia. kr.

Aktiekursen, der inden pandemien lå lige over 130, sank til under den verdensomspændende sundhedskrise til under kurs 30, men gjorde siden comeback og har været tæt på kurs 100. Men med udsigten til en global recession er den igen faldet til nu omkring kurs 47, skriver Finans.dk.

Kilde: Maritime Executive & Finans

Maritimedanmark.dk

53,8 mio iskolde lager-m3 understøtter globale fødevarekæder

Relateret indhold

06.12.2024Maritimedanmark.dk

Nye miljøskibe kan hurtigt være klar - men planen mangler

05.12.2024Maritimedanmark.dk

Hafnia vil undersøge mulighederne for vind-fremdrift på nye fartøjer

03.12.2024Maritimedanmark.dk

CIP vil investere i ammoniaktankskibe

02.12.2024Maritimedanmark.dk

Maersk bestiller 20 nye LNG-drevne containerskibe

24.11.2024Maritimedanmark.dk

To år gammelt jordskælv forsinker elfærgen til Alslinjen

13.11.2024Maritimedanmark.dk

Tuco Marine leverer forskningsskib

12.11.2024Maritimedanmark.dk

CO2-transportskib til Project Greensand

11.11.2024Maritimedanmark.dk

Scandlines vinder international pris

Jobmarked

Se alle

WÄRTSILÄ DANMARK A/S

Sales Manager - New Building & Retrofit Solutions

Wärtsilä is a world leader in marine technology and leading the industry's transformation towards a decarbonised and sustainable future. With the world’s widest portfolio and service network, we – Wärtsilians - deliver efficient, safe and sustainable integrated products and solutions to enhance the business of our customers. The opportunities presented through digitalisation and new technologies are offering a new era of shipping. Did you know that shipping is the world’s most efficient mode of transportation and that approximately 80% of world trade is carried by sea?

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

09.01.2025

HUMANTRUST A/S

Senior kaptajn til Danmarks flinkeste færgerederi

Samsø Rederi mangler to stk. senior kaptajner, og hvis du er en engageret skibsfører med erfaring fra den skandinaviske færgebranche, så kan roret blive dit!

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Skoleskibet Danmark

Skoleskibet DANMARK søger maskinchef

MARTEC søger maskinmester til fast stilling på 1:1 ordning MARTEC er i rivende udvikling og det Blå Danmark efterspørger endnu flere dygtige unge med en maritim uddannelse. Derfor skal Skoleskibet DANMARK fremover sejle tre togter om året. Dertil kommer årlige vedligeholdelsesprojekter.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

01.01.2025

Skoleskibet Danmark

Bådsmand til Skoleskibet DANMARK

MARTEC og Skoleskibet DANMARK søger bådsmand med håndværksmæssig baggrund til fast stilling på 1:1 ordning. MARTEC er i rivende udvikling og det Blå Danmark efterspørger endnu flere dygtige unge med en maritim uddannelse. Derfor skal Skoleskibet DANMARK fremover sejle tre togter om året. Dertil kommer planlagte årlige vedligeholdelsesprojekter.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

11.12.2024

RelyOn

Timeansatte instruktører

Har du en uddannelse inden for det maritime, offshore eller brand & redning? Er du en udadvendt profil med flair for at formidle din viden, og vil du være en del af en organisation, hvor alle tager ansvar for at give vore kursister den bedst mulige læring og oplevelse?

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle
RelyOn
Kursus
STCW - Advanced Fire Fighting (afholdes løbende)

At the end of the course the participant shall be able to use the principles for on-site management of available resources of personnel and material and shall be able to plan and exercise fire drills onboard a vessel.

Dato

30.05.2024

Tid

08:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW -Proficiency in Survival Craft and Rescue Boats other than Fast Rescue Boats (afholdes løbende)

After completion of the course, the delegate must meet the qualification requirements in accordance with the STCW Code Table A-VI/2-1 Target Group: Persons to be included as the ships operating crew who must operate liferafts, lifeboats and man-over-board boats. Course Contents: Operation and construction of: - Liferafts - Lifeboats - Man-over-board boats - Life saving appliances Life-saving first aid, haemorrhage, shock and hypothermia.

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW - Combined Boat Training Basic (afholdes løbende)

To give the delegates knowledge and skills needed to safely crew survival vessels. After completion of the course, the delegate will meet the qualification requirements in accordance with the STCW Code Table A-VI/2-1 and Table A-VI/2-2

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW - Fire Prevention and Fire Fighting Refresh (afholdes løbende)

To refresh previous gained knowledge obtained in STCW VI/1-2 basic safety training Course Contents: Limitation of fire hazards, Maintenance of emergency contingency, Behavior in situations involving fire, Extinguishing fire.

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW - Advance Fire Fighting Refresh (afholdes løbende)

To refresh previous gained knowledge obtained in STCW advanced fire fighting certficate. Course Contents: - Special fire conditions - Management functions and principles - Extinguishing techniques - Emergency Contingency

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW - Proficiency in Fast Rescue Boats (afholdes løbende)

To give the deligate the knowledge and skills needed to safely crew an FRB. The course is acording to STCW-95, table A-VI/2-2.

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark