MOL Comfort undersøgelse gør fremskridt
MOL Comfort blev ikke delt i to på grund af skader på øverste dæk eller skrogets sider, har en undersøgelse vist. De to halvdele af skibet senere sank, den ene under slæb mod den arabiske halvø. Dette gør det meget sværere at fastslå årsagen til havariet.
Japans ClassNK leder undersøgelsen af hændelsen, der involverede det 8.110-TEU store containerskib den 17. juni. Det japanske klassificeringsselskabs efterforskningsenhed forbereder sig på at fremlægge sin endelige rapport i begyndelsen af næste måned.
De foreløbige resultater har betydet, at tre af søsterskibene allerede er blevet ændret af Mitsubishi Heavy Industries og vendt tilbage til tjeneste. De tre skibe MOL Celebration, MOL Courage og MOL Creation
er alle tilbage i aktion på Asien til Europa ruten.
Arbejdet omfattede en styrkelse af skrogene til det dobbelte af det minimum, der kræves af klassificeringsselskabet.
Kilde: Tradewinds