Maersk: Vi er ikke længere et shippingfirma
Reorganiseringen i A. P. Møller - Mærsk er nu nået til et punkt, hvor det ikke længere giver mening at betegne Mærsk som et shippingfirma. Hvad koncernen så er i dag, har ledelse ikke et præcist svar på.
"Vi er snarere et globalt logistikfirma, der ejer og driver en stor shippingoperation som en del af vores samlede tilbud til transportkunderne", sagde Maersks kommercielle direktør, Vincent Clerc, da han sammen med service- og logistikchef Klaus Rud Sejling fredag mødte de danske medier til en pressebriefing i København.
Her blev det samtidig slået fast, at Maersk Line branded heller ikke eksisterer mere. Fremover markedsføres alle aktiviteter under et samlet brand: Maersk.
"Maersk Line-brandet eksisterer ikke mere”, sagde Vincent Clerc.
Maersk ledelsen ser det som en fordel, at aktiviteter der tidligere faldt ind under andre brands som f.eks. logistikvirksomheden Damco, i dag kan brandes som Maersk - med den tillid og troværdighed der knytter sig til navnet.
Redaktionen