Flere skandinaver rejser i julen
Stena Line kan konstatere øget juletrafik på sine ruter mellem Danmark, Norge og Sverige. Af samme årsag tager rederiet utraditionelle metoder i brug i julen. I 2015 satte Stena Line alle sejl til i forhold til at fejre julen og gik så langt som til at skifte navn – midlertidigt – til ”Santa Line”.
”Perioden op mod jul var sidste år enormt populær, og mange benyttede sig af muligheden for at besøge store julemarkeder i deres nabolande og at købe julegaver og drikkevarer til julefrokosten. Ganske bemærkelsesværdigt kan vi allerede nu konstatere en endnu større interesse i år”, siger Tony Michaelsen, der er route director for Stena Lines ruter mellem Danmark og Sverige.
Helt konkret viser bookingen af rejser på nuværende tidspunkt en stigning på ni procent for ruterne mellem Danmark og Sverige sammenlignet med samme periode sidste år. Der er tale om henholdsvis Frederikshavn-Göteborg og Grenå-Varberg. For ruten Frederikshavn-Oslo viser bookingtallene en stigning på to procent sammenlignet med den tilsvarende periode i 2015.
I anledning af den voksende juletrafik skifter Stena Line derfor pr. dags dato nok engang navn til Santa Line og indfører ændringer på en række parametre i forhold til normalen. For eksempel bliver sortimentet i færgernes butikker tilpasset analysen af sidste års salg, så der sælges de mest efterspurgte julegaver samt mad- og drikkevarer. Ligeledes udsmykkes færger og terminaler til den store julemedalje.
Kilde: Stena Line