Søfartsstyrelsen

Slået op d. 28.11.2025

Er du vores nye kontorassistent i Skibsregistret, Søfartsstyrelsen?

Har du lyst til en hverdag med faglige udfordringer og digital udvikling?

Stilling
kontorassistent
Ansættelsesforhold
Fuldtid
Område
Sjælland
Arbejdssted
Korsør
Kontaktmail
zlh@em.dk
Telefonnummer
91337061
Ansøgningsfrist
09.11.2025
Tiltrædelsesdato
Snarest muligt

Foto: Søfartsstyrelsen

Skibsregistret søger en kontorassistent til en række administrative opgaver i Danmarks digitale skibsregister. Du bliver en del af et dedikeret team bestående af jurister, administrative medarbejdere og en kontorchef – og vi glæder os til at byde endnu en kollega velkommen. Vores arbejde bidrager til at gøre det attraktivt for både danske og udenlandske skibsejere at vælge dansk flag.

Om jobbet

I Skibsregistret registrerer vi ejer-, pante- og brugsrettigheder på skibe efter principper, der minder om tinglysning af fast ejendom. Vi udsteder også forsikringscertifikater og opkræver årlige afgifter. Som kontorassistent kommer du til at arbejde med håndtering af anmeldelser til Skibsregistret, forberedelse af opkrævning af årsafgift og udstedelse af forsikringscertifikater.

Opgaverne omfatter blandt andet sagsbehandling og journalisering, ligesom du vil blive inddraget i kontrol med udvalgte forsikringscertifikater. Derudover vil du have løbende telefonkontakt med både danske og udenlandske skibsejere samt advokater, finansielle virksomheder og rådgivere.

Vi tilbyder

  • En alsidig og varieret hverdag
  • Et positivt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og humor
  • Hjælpsomme og fleksible kolleger, som passer på hinanden
  • Gode udviklingsmuligheder og plads til at vokse
  • Ansvar og medindflydelse på opgavernes løsning

Om dig

Du er uddannet inden for kontorfaget, er vant til at arbejde selvstændigt og målrettet, men trives også med at arbejde i teams.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • Er struktureret og grundig
  • Trives i en hverdag, hvor opgaverne kan variere
  • Er serviceminded og hjælpsom
  • Har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner både på dansk og engelsk
  • Er udviklingsorienteret og med et digitalt mind-set

Om Søfartsstyrelsen

Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af det maritime erhverv i Danmark og med et højt niveau af sikkerhed til søs.

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag. Vi har en fleksibel arbejdstilrettelæggelse og lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv. Du vil få gode kolleger i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt. Som del af Erhvervsministeriet er der ligeledes gode karrieremuligheder på tværs af styrelser og departement.

Information og ansøgning

Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.

Stillingen er placeret i Korsør.

Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så send os din ansøgning sammen med CV og eksamensbevis via knappen "søg stilling" til højre for annoncen eller via vores hjemmeside www.sfs.dk. Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 10. december 2025. Vi forventer at afholde samtaler i uge 51 - der kan forventes anvendt test i processen.

Vil du vide mere?

Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte kontorchef Mette Eghoff Poulsen tlf. 72196238.  For yderligere oplysninger om personaleforhold kan du kontakte HR- rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.

Du kan læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,