DFDS overvejer køb af MyFerryLink
Salget af MyFerryLink er umiddelbart forestående, da Eurotunnel ikke vil forny kontrakten med SCOP, der leverer besætninger for MyFerryLinks færger, når den udløber den 2. juli. Det får flere rederier, her iblandt DFDS til af vise ny interesse i at overtage færgerne.
”Vi vil ikke forny kontrakten. Vi er i øjeblikket i en salgsproces af færgerne. Vi overvejer alle muligheder og er forpligtet til at finde en løsning, som ville tillade fortsat aktivitet at fortsætte i Calais”, siger en talsmand for Eurotunnel gruppen til Lloyds Loading List.com.
Selv om en britisk appelret omstødte et forbud mod færgedrift den 15. maj, har Eurotunnel i dag meddelt, at man vil gå videre med planer om at afhænde færgeforretningen. Selskabet afviser at kommentere, hvem der har afgivet bud på fartøjerne og MyFerryLinks varemærke.
Forskellige medier hævder, at DFDS, Stena Line og P & O Ferries er blandt de rederier, der driver ruter på tværs af Den Engelske Kanal, der skulle have afgivet bud. DFDS bekræftede i sidste uge overfor Lloyds Loading List.com, at være interesseret.
Selv om den seneste kendelse, fra Court of Appeal, var til Eurotunnels fordel, er selskabet overbevist om, at CMA er fast besluttet på at se Eurotunnel fjernet fra den martime sektor. Usikkerheden omkring MyFerryLink vil derfor sandsynligvis fortsætte.
CMA har søgt tilladelse fra Court of Appeal til at indgive en klage. Selv om det tillades, vil CMA indbringe sagen for Højesteret. Imidlertid har appelretten afvist en sådan tilladelse på baggrund af argumenter fra MyFeryLinks juridiske team, hævder færgeoperatøren.
En talsmand for CMA bekræfter, at tilladelsen var blevet nægtet, men Court of Appeal mangler stadig at offentliggøre begrundelsen for sin beslutning. CMA vil nu overveje at gå direkte til Højesteret. Der er mulighed for at anke Court of Appeals afgørelse ind til midten af juni.
Kilde: Lloyds Loading List