World Careers har 10.000 følgere
Det Blå Danmarks rekrutteringsindsats World Careers har opnået en eksplosiv vækst på de sociale medier. Via en fokuseret indsats er antallet af følgere på Facebook gået fra 400 til mere end 10.000. Vil man nå ud til de unge mennesker, skal det ske i øjenhøjde.
”Det er en udvikling, som vi er meget stolte over og tilfredse med. Udviklingen følger den strategi, vi har lagt for at ramme de unge meget mere direkte de steder, hvor de befinder sig, altså ikke mindst på de sociale medier”, siger kampagneleder Anne Bay Riisager.
Nøglen til succesen har været at markedsføre Det Blå Danmark mere målrettet over for de unge mennesker, der er interesserede eller kunne være interesserede i en karriere i den maritime verden, blandt andet via annoncer samt de gode historier på Facebook.
World Careers har valgt at have en række nøje udvalgte ”ambassadører” fra Det Blå Danmark, som beretter om deres dagligdag ved brug af tekst, fotos og videoer. De mange følgere på Facebook giver desuden World Careers en ny og effektiv kanal til at kommunikere direkte med målgruppen, hvilket har mange fordele.
”Det påvirker alt, hvad vi foretager os, at vi har fået godt fat i målgruppen og kommunikerer med en allerede interesseret gruppe af unge mennesker. Vi mærker for eksempel tydeligt, at interessen for at deltage i vores mange events er vokset markant”, siger kampagneleder Anne Bay Riisager.
Udover at have styrket indsatsen over for unge på de sociale medier, har World Careers generelt godt fat i den bredere målgruppe af unge danskere. Fra 2006 til 2013 er kendskabet blandt de 18-34-årige til Det Blå Danmark vokset fra 4 til 40 procent. Det skyldes blandt andet flere events og face to face-aktiviteter, større brug af online medier samt en omfattende biograf-kampagne med en film, som siden også er blevet vist i blandt andet fitnesskæden Fitness World.
Kilde: Danmarks Rederiforening