TV-serie sælger krydstogtbilletter
Efter at verdens største krydstogtskib, Allure of the Seas, forleden var med i TV2s serie, Størst, med Peter Ingemann, er salget af billetter til skibets krydstogter næste sæson fra Barcelona til bl.a. Mallorca hos bureauerne og Royal Caribbean steget voldsomt.
”Ja, mon ikke vi kan mærke det.
I den forløbne uge har vort salg af Allure udgjort mere end halvdelen af hele det samlede salg. Samtidig har bureauerne haft ekstra mange henvendelser om afgange og priser for en uge om bord til sommer”, siger den danske salgschef hos Royal Caribbean, Henrik Bergkvist til standby.dk.
Udsendelsesrækken handler om ting, der er verdens største og hvert afsnit varer 45 minutter i den bedste sendetid. Udsendelsen fra Allure of the Seas er af nogle, blandt andet, blevet kritiseret for ikke at give det fulde indtryk af krydstogtskibet eller dets mange muligheder. Den blev set af ikke færre end 744.000 seere.
Sammen med søsterskibet Oasis of the Seas er Allure endnu verdens største krydstogtskib og samtidig det største passagerskib.
Skibet er på 225.282 BT. Det har en længde på 362 meter. Største bredde er 65 meter og højden 72 meter. Dybgangen er 9,3 meter og skibet har 19 dæk, hvoraf de 16 er passagerdæk. Den maksimale fart er 22,6 knob.
Der er plads til 5400 passagerer ved to i hver kahyt, men med ekstra opredninger er tallet 6296. Skibet har en besætning på 2384 personer.
Kilde: standby.dk