To evakueret efter eksplosion på kulskib

To besætningsmedlemmer på et hollandsk kulskib blev mandag formiddag evakueret, efter de kom svært til skade ved en eksplosion i skibets lastrum. Helikopteren fløj de to søfolk til Aalborg Sygehus, hvor de bliver behandlet for deres skader.

De to kvæstede søfolks tilstand er stabil, og de betegnes som værende uden for livsfare.

Skibet er et hollandsk kulskib der i øjeblikket ligger opankret i Aalbæk Bugt og venter på at der bliver foretaget en inspektion af skibet. Inspektionen skal klarlægge årsagen til eksplosionen, dels fastlå, om der er sket skader på skibet.

Ifølge Søværnets Operative Kommando oplyser er der ingen fare for, at skibets olietanke skal lække olie.

Kilde: Nordjysk.dk

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

25.06.2026Maritimedanmark.dk

Scandlines anker Konkurrencerådets afgørelse

24.06.2026Maritimedanmark.dk

Scandlines har taget for høje priser

Annonce

25.06.2026Maritimedanmark.dk

Everllence nu på amerikanske hænder

24.06.2026Maritimedanmark.dk

MSC Baltic III brydes op i to dele

24.06.2026Maritimedanmark.dk

Plan for evakuering af skibe i Den Persiske Bugt

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Trafik gennem Hormuzstrædet tager til

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Danmark sender bidrag til Hormuzstrædet

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Rohde Nielsen afslutter stort projekt i Frankrig

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Politikere vil ikke levetidsforlænge færger

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle