Scandlines hårdt ramt af krisen

Den økonomiske afmatning er hård ved Scandlines. Rederiets transport af gods og lastbiler er faldet med hele 26 procent i januar og februar. Faldet dækker rederiets ruter over Østersøen mellem Tyskland og Danmark, samt mellem Tyskland og Sverige

De nye tal stammer fra oplysninger Martina Reuter fra rederiets presseafdeling har givet til Fagbladet 3F. Hun angiver overfor fagbladet krisen som forklaring på det dramatiske fald.

Sidste år kunne Scandlines notere et fald i mængden af lastbiler og trailere på 4,5 procent på sine ruter fra Gedser og Rødby til de tyske havnebyer Rostock og Puttgarden. Og de nye tal understreger, at faldet langt fra er stoppet, men er taget kraftigt til her i 2009.

Allerede i efteråret 2008 traf Scandlines de første forholdsregler. Rederiet nedlagde fragtruten fra Århus og Aabenraa til Klaipeda i Litauen. Og senest har rederiet besluttet at nedlægge flere hundrede stillinger. Denne plan er dog ikke ført ud i livet endnu.

Kilde: Nyhedsbrevet 3F

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

13.09.2025Maritimedanmark.dk

DFDS-profilen Kasper Moos bliver ny CEO for P&O Ferries

12.09.2025Maritimedanmark.dk

DNV: Skibsfarten går ind i næste fase af grøn omstilling

12.09.2025Maritimedanmark.dk

Trafikdirektør stopper efter få måneder på posten

12.09.2025Maritimedanmark.dk

CMA CGM kopierer Maersk og afviser ekstra gebyrer før nye amerikanske afgifter

12.09.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia bekræfter interesse for fusion med Torm

11.09.2025Maritimedanmark.dk

Maersk udfordrer COSCO på ruter i Asien

11.09.2025Maritimedanmark.dk

Molslinjen sætter reservefærge til salg

10.09.2025Maritimedanmark.dk

Esvagt ruller digital rapporteringsplatform ud på ni SOV’er

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle