Sådan forlænges et ro/ro skib 30 meter
Et af DFDS 12 tyrkiske ro/ro skibe, der tilhørte det opkøbte tyrkiske rederi U.N. Ro-Ro, blev i august forlænget med 30 meter, hvilket giver skibet - UN Karadeniz - en øget kapacitet på 23 procent. Det svarer til 55 ekstra trailere. Nu er der kommet en time-laps video af processen.
Forlængelsen blev gennemført på det tyrkiske Gemak Shipyard og forløb helt efter planen. UN Karadeniz blev skåret midt over, hvorefter den præfabrikerede forlængelse blev indsat og skibet svejset sammen igen. Efter resterende monteringsarbejde og en ny-maling var skibet være tilbage i drift igen den 19. september.
UN Karadeniz er det tredje skib i U.N. Ro-Ro’s tidligere flåde der gennemgår en forlængelse. Tidligere har søsterskibene UN Akdeniz og Cuneyt Solakoglu været gennem samme tur.
Skibene er næsten identiske med DFDS seks såkaldte blomsterskibe, og er som de bygget på Flensborg Skibsværft. Fire af blomsterskibene har tidligere gennemgået en tilsvarende forlængelse.
Se også billedserie fra værftsopholdet HER
Kilde: DFDS