Rederier Høj udvider med to ældre skibe
Rederiet Høj i Horsens har travlt med internationale opgaver. Det er baggrunden for, at rederiet har indgået kontrakter på to entreprenørskibe til maritime bygge- og anlægarbejder på det nordeuropæiske marked. De to skibe blev leveret 1. juni.
Michael Normann, ny direktør i Rederiet Høj foran miljøgrab, der kan bruges til begge nye skibe i rederiets flåde..
”Der har i rederiet længe været ønske om mere kapacitet. De to skibe er kendte i markedet og passer godt til vores øvrige flåde. Og så er timingen perfekt, da investeringen understøtter rederiets generelle positive udvikling på det nordeuropæiske marked. Her er det især Norge, Sverige, Tyskland, England og Baltikum der er i vores fokus.
Med den ekstra flådekapacitet kan vi styrke vores internationale position indenfor havne- og vandbygning samt offshore vind,” udtaler adm. dir. Michael Normann, Rederiet Høj i en pressemeddelelse.
De to skibe, der nu blive malet og døbt MS Aase Høj og MS Alberte Høj, har mange år bag sig.
MS Aase Høj, tidligere Aase Madsen, blev bygget i 1977 og er siden løbende blevet ombygget og opdateret. Det laster 200 kubikmeter, har et maks. load på 225 ton og en gravedybde på 30-60 meter.
MS Alberte Høj, tidligere Peter Madsen, er bygget tilbage i 1968, laster 100 kubikmeter med et maks. load på 170 ton og en gravedybde på 30-60 meter.
Med de to nye skibe råder Rederiet Høj i Horsens over i alt otte skibe.
Rederiet mistede skibet Karin Høj og to besætningsmedlemmer omkom, da det blev sejlet ned af det britiske containerskib Scot Carrier i december i fjor.
Kilde: Rederiet Høj.