RAL-skib kollideret med isbjerg

Royal Arctic Line’s skib Angaju Ittuk sejlede mandag den 11. juli 2016 på et isbjerg i nærheden af Nanortalik. Der er sket skade på skibets stævn men ingen personer er kommet noget til og der meldes ikke om forurening eller skade på gods.

Angaju Ittuks kollision med isbjerget kræver værftsophold for at udbedre skaderne. Royal Arctic Line har derfor indchartret et større fryseskib, Green Frost til erstatning. Green Frost besejler Upernavik området med tilhørende bygder. Da skibet ikke kan komme til kaj i alle bygder i distriktet må der forventes forsinkelser.

Dette vil betyde en del ændringer for de øvrige bygdeskibe, som flyttes rundt for at udnytte den nye skibskapacitet mest muligt. Så snart sejlplanerne for disse er opdaterede, sendes en opfølgende melding ud.

Det er for tidligt at vurdere årsagen, men Rederiet samarbejder med alle relevante myndigheder for at få klarlagt forløbet op til hændelsen.

Kilde: Royal Arctic Line

ME PRODUCTION A/S

Sponseret

Danskproduceret med et ekstra gear

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Kendt ansigt vender tilbage som trafikdirektør

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia-opkøb afventer ny uafhængig formand i Torm

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia leverer stærkeste kvartal i år

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Norden køber op i Sydafrika

01.12.2025Svitzer

Sponseret

Den oversete brik i vores kritiske infrastruktur

01.12.2025MARPRO Group

Sponseret

Employer branding – en nøgle i kampen om arbejdskraften i det maritime Danmark

01.12.2025Fjord Line Danmark

Sponseret

Fjord Line: Vi sejler – med fokus på mennesker, trivsel og gode oplevelser

29.11.2025Maritimedanmark.dk

To tankskibe brænder i Sortehavet

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle